Uutinen

Taloteknistä parannusta ja viihtyvyyskorjausta – Consti uudisti Riihimäen Citymarketin

13.2.2020 13.16

Kun uudistusta tehdään tilankäyttäjät edellä, nousee asiakaskokemus ja viihtyvyys keskiöön myös töiden aikana. K-Citymarket Riihimäen tiloissa tehtiin laaja talotekninen perusparannus, jonka yhteydessä päivitettiin myös myymälän yleisilme.

K-Citymarket Riihimäen uudistushanke on nyt loppusuoralla. Kohteessa tehtiin laaja talotekniikan uudistus sekä kaupallisen konseptin muutostöitä.

– Tarve talotekniikan parannukselle lähti käyttöikänsä päähän tulleista kylmälaitoksista. Samalla tehtiin laaja energiaremontti, jossa kehitettiin lämmöntalteenottoa ja valaistuksen energiatehokkuutta, Keskon rakennuttajapäällikkö Klaus Laakso kertoo.

Pitkään palvelleet tilat haluttiin päivittää Keskon uusimpien laatuvaatimusten mukaisiksi. Näkyvin muutos tapahtui yleisilmeessä, kun muun muassa leipomopiste, palvelulinja, wc-tilat sekä asiakaspalvelupiste uudistettiin kokonaan.

– Ilmeen osalta uusimme kalusteet ja käsittelimme lattiapinnat. Tiloissa uudistettiin talotekniikkaa, kulunvalvonta ja ilmanvaihtokoneistus, kertoo kohteen vastaavana työnjohtajana ja projektipäällikkönä toiminut Antti Kärki Constilta.

Laaja-alaisen uudistuksen läpikäynyt kohde työllisti parhaimmillaan viitisenkymmentä constilaista.

Elokuussa käynnistyneen korjaustyön kokonaiskustannukset olivat noin kaksi miljoonaa euroa.

 

Kokonaisvaltainen uudistus asiakas edellä

Käytössä oleva kohde asettaa kovat vaatimukset töiden ja tilan toimintojen sujuvalle yhteensovittamiselle. K-Citymarket Riihimäen kohdalla vaadittiin joustavuutta ja palveluasennetta niin kaupan työntekijöiltä kuin constilaisiltakin.

– Koko uudistuksen ajan käytössä pysyvässä kohteessa asiakkaiden ja henkilökunnan viihtyvyys tulee ottaa erityisesti huomioon. Meluisimmat työt hoidettiin aukioloaikojen ulkopuolella, ja vilkkaimpina kampanja- ja tapahtumapäivinä pidettiin taukoa, Kärki kertoo.

Laakso muistuttaa, että remontin aikana on kuunneltava herkällä korvalla sekä asiakkaita että kauppiasta, joka tuntee parhaiten oman myymälänsä arjen.

– Kaikilla osapuolilla oli realistinen ja ratkaisukeskeinen asenne toteutukseen. Yhdessä asetettuja tavoitteita kohti oli hyvä työskennellä, Kärki lisää.

Citymarket Riihimäki Klaus Laakso ja Antti Kärki.jpg

Keskon rakennuttajapäällikkö Klaus Laakso (vas.) ja Constin projektipäällikkö Antti Kärki

 

Saumatonta yhteistyötä, loistava lopputulos

Voisi kuvitella, että yhteistyötä on tehty aiemminkin ­– niin sujuvaksi Kärki ja Laakso sitä kuvailevat. Kyseessä oli kuitenkin Constin korjausrakennuspuolen ensimmäisiä Keskolle tehtäviä hankkeita.

– Työskentely uudessa toimintaympäristössä hakee aina omaa uomaansa. Lopputulos kuitenkin osoittaa, että yhteistyö sujui hyvin, Kärki kertoo.

Laakson mukaan saumaton yhteistyö Constin kanssa johti loistavaan lopputulokseen, joka on kerännyt kiitosta niin asiakkailta kuin henkilökunnaltakin.

– Tilaajan tärkein tehtävä on valita hyvät tekijät ja yhteistyökumppanit. Siinä onnistuimme hyvin: toimme Constin kanssa Riihimäen Citymarketin uudelle vuosikymmenelle, Laakso kertoo.

Uudistettu kohde houkuttelee ja palvelee myös asiakkaita entistä paremmin. K-Citymarket Riihimäen liikevaihto onkin noussut uudistumisen myötä.

– Erityisen hienoa on ollut kuulla asiakkailta, että kaupassamme on nyt entistäkin viihtyisämpää asioida!

Uusimmat uutiset