Pääkaupunkiseudulla, Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä ja Varsinais-Suomessa on saatavana monipuoliset huolto- ja ylläpitopalvelut. Viime syksystä asti asiakkaana ollut Trevian Asset Managementin hallinnoima ja Joscon Oy:n manageroima PG Finland Warehouse -salkku teki sopimuksen ylläpitopalveluista Consti Talotekniikan kanssa.
”Trevian Asset Managementin hallinnoiman salkun kanssa tehty sopimus on valtakunnallinen. Se kattaa kiinteistönhoidon ja ulkoalueet pääkaupunkiseudulla sijaitsevien kohteiden osalta, sekä teknisen huollon useissa muissakin kohteissa”, kertoo Kaj Michelsson, myynti- ja kehityspäällikkö Consti Talotekniikasta.
Räätälöityjä palvelukokonaisuuksia
”Meillä on tarjolla joustavia ratkaisuja, joita räätälöimme aina asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaan. Kaikkia ylläpito- ja talotekniikkasopimuksia yhdistää yksi tavoite: autamme asiakkaitamme huolehtimaan kiinteistöjen kunnosta ja arvon säilymisestä.”
Palvelusopimukset kattavat kokonaisvaltaisesti kiinteistön talotekniikan hallinnan – niihin sisältyvät niin eri järjestelmien määräaikaishuollot, pikakorjaukset kuin laitteiden uusimiset. Kiinteistönhoidon sopimukset puolestaan sisältävät monipuoliset sisätyöt, ennakkohuollot, päivittäiset pienkorjaukset sekä ulkoalueiden hoidon, kuten lumen aurauksen, hiekoituksen ja nurmikon leikkuun.
”Asiakaskohteissa teemme myös erikokoisia urakoita ja tilamuutoksia. Kun vastaamme kiinteistönhoidosta ja teknisistä huolloista, olemme asiakkaalle luonteva ja kustannustehokas kumppani myös muissa kiinteistön ylläpitoon liittyvissä töissä”, Michelsson vahvistaa.

Haltuunottosuunnitelma takaa sujuvan etenemisen
Constilla panostamme siihen, että yhteistyö uuden asiakkaan kanssa alkaa sujuvasti ja suunnitelmallisesti. Räätälöity haltuunottosuunnitelma varmistaa, että palvelumme vastaa juuri kyseisten kiinteistöjen tarpeita alusta alkaen.
”Esimerkiksi Trevianin hallinnoimat kiinteistöt ovat iältään ja tekniikaltaan vaihtelevia, mikä edellyttää meiltä huolellista perehtymistä. Osa niistä on logistiikkakiinteistöjä ja osa liikekiinteistöjä, joista jälkimmäisissä voi olla hyvinkin erilaisia toimintoja, kuten ravintoloita ja kuntosaleja.”
Asiakas arvostaa aktiivista otetta
Kiinteistöpäällikkö Teemu Harri Josconilta vastaa työkseen yhtiön asiakkaiden omistamien rakennusten ylläpitopalveluiden johtamisesta ja valvomisesta. Palveluntuottajista juuri kiinteistönhoito ja tekninen huoltokumppani ovat ne, joiden kanssa hän on tiiviisti yhteydessä.
”Trevianin kolmentoista kiinteistön kohdalla meillä on ”Oma constilainen” eli Constilta on nimetty asiakasvastaava. Tämä on toimiva malli ja sillä on yhteistyön kannalta iso merkitys. Nimetty henkilö pitää huolen aikatauluista sekä huolehtii sopimuksen sisältämästä raportoinnista. Tältä osin homma on toiminut hienosti”, kiittää Harri.
”Olen tehnyt Constin kanssa jo pidempään yhteistyötä. Vaikka yritys on iso valtakunnallinen toimija, niin asiakaspalvelu on edelleen proaktiivista ja joustavaa.”

Consti Toimiva – kaikki palvelut keskitetysti
Liike- ja toimitilakiinteistöjä varten suunnitellun kattavan Consti Toimiva -konseptin ytimessä on keskitetty asiakkuuden johtaminen ja luotettavuus.
”Emme tarjoa vain standardipaketteja. Yhteistyö alkaa lähtötilanneselvityksellä ja palvelukokokonaisuus laaditaan jokaisen asiakkaan ja kiinteistöjen tarpeiden mukaan. Yhdestä puhelinnumerosta saa kaikki talotekniikan ratkaisut keskitetysti”, kiteyttää Kaj Michelsson.